onsdag 17 april 2013

RayBan



Skidåkning kräver ett par solglasögon när det är bra väder det vet alla! Vilka solglasögon är då bäst?
RayBan? Ja det är en stark kandidat. Kolla varför.
Under 2007 har RayBan infört en ny kampanj som syftade till att göra varumärket mer uppfriskande och övertygande, särskilt mot yngre personer, Never Hide var namnet, och det syftar till att uttrycka Ray-Ban ideologi: ". Ray-Ban Solglasögon som placerar dig på centrum för uppmärksamheten bortom trender, överskrider tid och kraftigt anpassa vem bär dem ".
Slutligen, år 2008 Ray-Ban presenterade Ray-Ban Remasters, ett kommunikationsprogram  att konsolideras Ray-Ban starka relation med musik, och dess position som global ikoniska varumärke.  Ray-Ban Remasters var en partnerskap med åtta musiker som spelade in en låt på sitt val från 50-talet och 60-talen och remastrade dessa låtar exklusivt för Ray-Ban. Dessa låtar framförs live i en serie av tre händelser i Nordamerika, Kina och Europa.
Användning av kändisar
Under hela 50-talet och 60-talen för Ray-Ban Wayfarer solglasögon var valet av olika musiker som Bob Marley till Bob Dylan. Ray-Ban solglasögon blev mer populär efter utgivningen av filmen Top Gun. Filmen gav en 40 procentig ökning av omsättningen för Ray-Ban Aviator. 80-talet rönt stor uppmärksamhet till Ray-Ban genom filmer. John Belushi och Dan Akroyd bar dem i The Blues Brothers bar dem. Bruce Willis bar dem i sin roll som David Addison. Alla hade Ray-Ban solglasögon. Från 1982 till 1987 Ray-Ban placerat sina solglasögon i mer än 60 filmer och TV, bland annat Quentin Tarantinos filmer som 1992 Reservoir Dogs. Tom Cruise också bar Ray-Ban Wayfarer i Risky Business. Ni förstår att det är många kändisar som bär Ray-Ban I och utanför filmerna.
annonsering på Internet
Genom virtuell verklighet och online-annonsering Ray-Ban är nu åter ansluta med sin kund / klient bas. Genom augmented reality bolaget kan demo produkter genom "Ray-Ban Virtual Mirror", som överbryggar klyftan mellan visning och faktiskt försöker produkten. Genom den virtuella spegeln konsumenten verkar försöka på faktiska solglasögon.
När det gäller sociala medier, har Ray-Ban en Facebook-sida samt ett Twitter-sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar